FAQ - Ofte Stillede Spørgsmål

 
 

Find vores oftest stillede spørgsmål herunder: 

 

1 . GENERELT

 

Hvordan fungerer Sweetdeal? 

Sweetdeal er en dealsite, der formidler tilbud på vegne af andre virksomheder. Det vil sige, at du foretager købet af den pågældende samarbejdspartner men via Sweetdeal. Den samarbejdspartner, du foretager købet hos, vil altid fremgå nederst på dealen, når den er online på vores side og efter købet på dine værdibeviser i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”.

Hvis du har spørgsmål til din deal, skal du i første omgang forhøre dig hos den pågældende samarbejdspartner.  Oplever du vanskeligheder med at komme i kontakt med vores samarbejdspartner, så kan du kontakte Sweetdeals kundeservice her, som kan forsøge at vejlede dig. 

 

Hvad er en Sweetdeal Profil? 

En Sweetdeal Profil er en ekstra service, som vi tilbyder vores kunder.

Med en Sweetdeal profil får du en samlet oversigt over din ordrehistorik, så du altid kan hente dine værdibeviser ned. Du kan også gemme dine ordreoplysninger på din Sweetdeal profil, så du ikke skal taste dem ind, hver gang du foretager et køb.

Lyder det som noget for dig? Så kan du nemt, gratis og hurtigt oprette en Sweetdeal Profil her.

Bemærk, det er ikke muligt at gemme betalingsoplysninger på en Sweetdeal profil.

 

Hvad er en deal?

En deal er et overordnet tilbud, der bliver solgt på Sweetdeals hjemmeside. Du kan sagtens købe flere værdibeviser til samme deal, men dine værdibeviser vil altid have en unik kode, som kun du har.

 

Hvor indgiver jeg en klage? 

Da Sweetdeal formidler tilbud på vegne af andre virksomheder, skal du henvende dig til samarbejdspartneren, som har leveret ydelsen.  

Vi anbefaler altid, at du klager med det samme, hvis den utilfredsstillende service eller ydelse finder sted og derved finder en løsning på stedet. Vi anbefaler dig, at dokumentere din klage.  

Sweetdeal vil selvfølgelig gerne høre om din erfaring, da vi kun ønsker glade kunder og gode oplevelser, så du er altid velkommen til at informere vores kundeservice om klagen på e-mail eller telefon her

 

Jeg kan ikke komme i kontakt med en samarbejdspartner, hvad gør jeg?  

Hvis det utænkelige skulle ske, at en samarbejdspartner ikke er til at komme i kontakt med, så skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt her, hvor vi kan forsøge at hjælpe med at skabe kontakt til samarbejdspartneren eller vejlede dig med dine muligheder.  

Har der været en forudgående korrespondance per skrift med samarbejdspartner, bedes du sende denne til vores kundeservice, da det derved vil være nemmere for os at gå videre med sagen.  

 

2 . HVAD ER ET VÆRDIBEVIS

 

Hvad er et værdibevis?

Når du har gennemført dit køb, vil du umiddelbart efter modtage to e-mails. Én med din ordrebekræftelse og én med dine værdibeviser vedhæftet i pdf. Du skal altid gennemlæse hele værdibeviset grundigt, når du modtager det. Hvis du ikke kan finde dem i din indbakke, kan det være at værdibeviserne er havnet i din spam indbakke.

Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse eller dine værdibeviser 30 minutter efter købet er gennemført, så skal du kontakte vores kundeservice.

Hvis du har en Sweetdeal Profil, kan du logge ind på vores hjemmeside og hente dine værdibeviser her

 

Hvor modtager jeg mit værdibevis?

Dine værdibeviser bliver sendt til den e-mail, du har opgivet ved køb. Hvis du har en Sweetdeal Profil, og du har foretaget købet imens du var logget ind, så vil du kunne finde dine værdibeviser på din profil.

 

Hvordan fortryder jeg købet af et værdibevis?

Betingelsen for returret vil altid fremgå i dealen, når den er online på vores side før køb og efterfølgende nederst på dit værdibevis under ”Generel info”. 

 

Lokal deals (f.eks. restaurant besøg, beauty, take-away, frisør) 

Hvis der er 14 dages returret på dit køb, skal du kontakte vores kundeservice inden de 14 dage er udløbet på e-mail eller telefon her. Er du udover disse, kan vi desværre ikke refundere eller på anden måde godtgøre dit værdibevis. 

Hvis du ikke kan nå at benytte dit værdibevis indenfor gyldighedsperioden, så kan du videregive eller sælge dit værdibevis, da lokale Sweetdeals ikke er personbundne. Bemærk, dette gælder kun lokale deals.

 

Produkt deal 

Ved køb af produkter gælder mere specifikke betingelser for fortrydelse, der kan findes under afsnittet ”Jeg har købt et produkt”. 

 

Rejse eller opholds deal 

Hvis der er 14 dages returret på dit køb, skal du kontakte vores kundeservice inden de 14 dage er udløbet på e-mail eller telefon her. Er du udover disse, kan vi desværre ikke refundere eller på anden måde godtgøre dit værdibevis. 

Ved booking af ophold og rejser frafalder returretten, når du booker din oplevelse hos samarbejdspartner, hvorefter det er samarbejdspartners afbestillingspolitik, der træder i kraft.  

Ved køb af pakkerejser, hvor dealen inkluderer fly & hotel, er købet bindende og kan ikke fortrydes. Det er de gældende vilkår på tværs af rejsebranchen i overensstemmelse med den gældende lovgivning ved køb af rejser. 

 

Jeg har et spørgsmål vedrørende min deal, hvem skal jeg kontakte?  

Hvis svaret ikke fremgår i dealbeskrivelsen, skal du kontakte samarbejdspartneren, hvis kontaktinformationer står oplyst på værdibeviset i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”, da Sweetdeal ikke ligger inde med mere information end det, der allerede står oplyst.  

 

Hvor længe er mit værdibevis gyldigt?

Hos Sweetdeal er der altid en bestemt gyldighedsperiode, du skal bruge dit værdibevis inden for.  Perioden varierer fra deal til deal, og vil altid fremgå af dealen, når den er online på vores side før køb og efterfølgende øverst på dit tilsendte værdibevis under ”Oplysninger om dit køb”.                

Værdibeviset skal på eget ansvar bruges indenfor den oplyste gyldighedsperiode, og hvis du oplever problemer med at bruge værdibeviset, så skal Sweetdeal Kundeservice kontaktes indenfor gyldighedsperioden.

Ved køb af produkter gælder andre betingelser for gyldighed, der kan findes under afsnittet ”Jeg har købt et produkt”.

 

Mit værdibevis er udløbet, hvad gør jeg?

Hos Sweetdeal har du 14 dages returret fra købsdatoen (m.m. andet er oplyst), som vi oplyser i dealbeskrivelsen, på værdibeviset samt i vores handelsbetingelser. Er du udover disse og er dealen udløbet, kan vi desværre ikke refundere eller på anden måde godtgøre værdibeviserne, og de er derved gået tabt.

 

Kan jeg få forlænget mit værdibevis?

Det er altid op til den enkelte samarbejdspartner, om de ønsker at forlænge en deal samt hvor længe, da de leverer ydelsen, og Sweetdeal formidler dealen på vegne af dem. Det er altid i orden med Sweetdeal, hvis en samarbejdspartner ønsker at forlænge et værdibevis, der kan og skal ikke gøres noget teknisk fra Sweetdeals side.

Ønsker samarbejdspartneren ikke at tage imod dig efter dine værdibeviser er udløbet, er dealen desværre gået tabt og kan ikke refunderes eller på anden måde godtgøres.

 

3 . JEG HAR KØBT ET PRODUKT

 

Skal jeg foretage mig yderligere, efter jeg har købt et produkt? 

Når du har gennemført ordren, skal du ikke foretage dig yderligere, da samarbejdspartner automatisk fremsender din ordre. I nogle særlige tilfælde, skal du bestille eller afhente produktet hos samarbejdspartner, men dette vil fremgå eksplicit både i dealbeskrivelsen inden køb og efterfølgende på værdibeviset.

 

Hvornår kan jeg forvente at modtage mit produkt?

Leveringstiden varierer fra deal til deal, men den står altid oplyst i dealbeskrivelsen inden købet foretages samt på værdibeviset efterfølgende. Bemærk, samarbejdspartner har indtil søndag i den oplyste uge til at afsende din ordre, og du kan derfor forvente at modtage den i starten af den efterfølgende uge. Har du ikke modtaget dit produkt rettidigt, skal du kontakte den samarbejdspartner på de kontaktinformationer, som står oplyst i dealbeskrivelsen inden køb samt efterfølgende på værdibeviset i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”. 

 

Hvordan fortryder jeg mit køb af et produkt? 

Du har 14 dages returret fra produktet er modtaget. Fortryder du dit køb både inden eller efter modtagelse, skal du kontakte den partner, som står oplyst på værdibeviset, så partner kan undlade at sende dit produkt, eller så Samarbejdspartner kan guide dig i, hvordan du returnerer produktet. Samarbejdspartners kontaktinformation står oplyst i dealbeskrivelsen inden køb samt efterfølgende på værdibeviset i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”. 

 

Hvordan reklamerer jeg, hvis mit produkt ikke virker?

Du har i overensstemmelse med dansk lovgivning 2 års reklamationsret fra købsdatoen. Er der en fejl på dit produkt, som ikke er selvforskyldt, skal du kontakte den samarbejdspartner, som har afsendt produktet, da alle vores samarbejdspartnere har forskellige procedure for reklamation. Samarbejdspartners kontaktinformation står oplyst i dealbeskrivelsen inden køb samt efterfølgende på værdibeviset i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”. 

 

4 . JEG HAR KØBT EN LOKAL DEAL

 

Hvad er en lokal deal? 

En lokal deal er et tilbud på en service eller en ydelse, som er lokalt foankret. Det kan eksempelvis være café- og restaurantbesøg, massage og wellness behandlinger, oplevelser, frisør, bubbletea eller forløb.

 

Hvordan fortryder jeg købet af min lokale deal?

Hvis der er 14 dages returret på dit køb, skal du kontakte vores kundeservice inden de 14 dage er udløbet på e-mail eller telefon her.

Er du udover disse, kan vi desværre ikke refundere eller på anden måde godtgøre dit værdibevis.

Hvis du ikke kan nå at benytte dit værdibevis indenfor gyldighedsperioden, så kan du videregive eller sælge dit værdibevis, da lokale Sweetdeals ikke er personbundne. Bemærk, dette gælder kun lokale deals.

 

Jeg kan ikke komme i kontakt med en samarbejdspartner, hvad gør jeg? 

Hvis det utænkelige skulle ske, at en samarbejdspartner ikke er til at komme i kontakt med, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt her, hvor vi kan forsøge at hjælpe med at skabe kontakt til samarbejdspartneren eller vejlede dig med dine muligheder. 

Har der været en forudgående korrespondance per skrift med samarbejdspartner, bedes du sende denne til vores kundeservice, da det derved vil være nemmere for os at gå videre med sagen. 

5 . JEG HAR KØBT ET OPHOLD ELLER REJSE

 

Skal jeg selv booke min rejse eller ophold? 

I langt de fleste tilfælde, skal du selv viderebooke din rejse eller dit ophold. Det står oplyst i dealbeskrivelsen før køb og efterfølgende på værdibeviset, hvordan du viderebooker din rejse eller dit ophold under ”Sådan booker du dit ophold”.

Hvis du ikke booker inden for den oplyste tidsfrist, kan samarbejdspartneren ikke garantere, at rejsen eller opholdet kan gennemføres, og du kan risikere, at din deal går tabt. Du skal derfor altid gennemlæse dealen grundigt inden køb og efterfølgende gennemlæse dit værdibevis og følge anvisningerne.

 

Jeg har ikke modtaget en bekræftelse fra samarbejdspartner på min rejse eller ophold? 

Når du har booket din rejse eller dit ophold hos samarbejdspartner, modtager du en bekræftelse direkte fra samarbejdspartneren. Hvis du mod forventning ikke modtager din bookingbekræftelse, dine rejsedokumenter eller lignende inden for de oplyste frister, skal du kontakte samarbejdspartneren. Samarbejdspartners kontaktinformation står oplyst i dealbeskrivelsen inden køb samt efterfølgende på værdibeviset i højre side under ”Oplysninger om samarbejdspartner”. 

 

Hvordan indløser jeg mit værdibevis? 

I dealbeskrivelsen før køb og efterfølgende på værdibeviset står der oplyst, hvordan du indløser din deal. Du skal altid følge bookingvejledningen, og huske at medbringe værdibeviset udprintet, hvis det står som betingelse. Hvis det ikke fremgår, at værdibeviset skal udprintes, så må du gerne som alternativ fremvise det på en mobiltelefon eller tablet. 

 

Min rejse eller mit ophold er blevet aflyst af samarbejdspartner, hvad gør jeg?

Læs grundigt den e-mail, du modtager om annulleringen, og kontakt i første omgang den pågældende samarbejdspartner, hvis du er i tvivl om noget, da alle vores samarbejdspartnere har forskellig kutyme i forbindelse med aflyste rejser eller ophold. Oplever du vanskeligheder med at komme i kontakt med vores samarbejdspartner, så kan du kontakte Sweetdeals kundeservice HER, som kan forsøge at vejlede dig. 

 

Hvad gør vi, hvis vi bliver syge før afrejse? 

I tilfælde af sygdom, som forhindrer dig i at rejse, henviser vi til samarbejdspartnerens afbestillingspolitik samt jeres egen rejseforsikring. 

 

Hvordan fortryder jeg købet af et ophold eller en rejse?

Ved de fleste ophold er der 14 dages returret på dit køb, du bedes kontakte vores kundeservice inden de 14 dage er udløbet på e-mail eller telefon HER. Er du udover disse, kan vi desværre ikke refundere eller på anden måde godtgøre dit værdibevis.

Ved booking af ophold og rejser frafalder returretten, når du booker din oplevelse hos samarbejdspartner, hvorefter det er samarbejdspartners afbestillingspolitik, der træder i kraft.

Ved køb af pakkerejser, hvor dealen inkluderer fly & hotel, er købet bindende og kan ikke fortrydes. Det er de gældende vilkår på tværs af rejsebranchen i overensstemmelse med den gældende lovgivning ved køb af rejser.

 

6 . TEKNISKE UDFORDRINGER

 

Jeg har glemt min adgangskode

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du nulstille din adgangskode HER.

Du vil umiddelbart efter modtage en e-mail fra Sweetdeal med et link, som leder dig til en ny side, hvor du bliver bedt om at indtaste en ny adgangskode. Virker dette ikke, skal du kontakte vores kundeservice HER, så kan de nulstille koden for dig. 

 

Jeg har problemer med at gennemføre et køb

Hvis du oplever problemer med at gennemføre et køb, anbefaler vi at prøve følgende:

  1. Slet alt du har i kurven, tilføj det igen og forsøg at gå til kurven og køb.
  2. Foretag købet på en anden enhed (computer, tablet eller mobil).
  3. Prøv at skifte browser. Google Chrome er den, vi anbefaler, at man altid bruger.
  4. Foretag købet uden at være logget ind på din Sweetdeal Profil. Du skal således lade være med at logge ind eller logge ud og i stedet foretage købet som gæst. 
  5. Vent 30 minutter inden du forsøger at foretage købet igen.

Skulle du mod forventning stadig opleve udfordringer, anbefaler vi, at du ringer til os fra tirsdag til torsdag i tidsrummet kl. 10-12 på 82 82 00 04, så kan vi guide dig over telefonen.

 

Jeg har ikke modtaget mit værdibevis

Hvis du ikke har modtaget dit værdibevis 30 minutter efter køb, skal du kontakte vores kundeservice HER , så vi kan undersøge årsagen og gensende dine værdibeviser til dig. Det kan både skyldes, at du har fået skrevet forkert e-mail ved køb, eller at værdibeviserne er havnet i din spam indbakke.

 

Jeg har mistet mit værdibevis

Hvis du har mistet dit værdibevis, skal du kontakte Sweetdeal kundeservice HER med alt den købsinformation, du kan huske. Det kan være dit ordrenummer eller oplysninger som e-mail, navn eller det telefonnummer, der blev opgivet ved køb. Så kan vores kundeservice finde din ordre og gensende dit værdibevis. Hvis du har købt dealen via din Sweetdeal profil, så kan du også finde dem HER.

 

7 . NYHEDSBREVE

 

Jeg modtager ikke jeres nyhedsbreve, selvom jeg er tilmeldt

Har du ikke modtaget nyhedsbrevet, skal du først tjekke din spam indbakke, da vores nyhedsbreve kan ende der, grundet at nogle e-mailudbydere har strikse spamfiltre.

Hvis nyhedsbrevet ikke kan findes i din spam indbakke, skal du kontakte vores kundeservice HER, så vi kan undersøge sagen nærmere.

 

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Hvis du ønsker at tilmelde dig vores nyhedsbrev, skal du trykke "Tilmeld" i højre hjørne på vores hjemmeside www.sweetdeal.dk, hvorefter du skal udfylde navn, postnummer og e-mailadresse. Oplever du udfordringer med at tilmelde dig, skal du kontakte vores kundeservice HER.

 

Hvordan afmelder jeg mig nyhedsbrevet?

For at du bliver afmeldt din e-mail korrekt, skal du venligst benytte linket nederst i det senest modtaget nyhedsbrev. Du finder linket i den mørkeblå boks, hvor der står “Afmeld nyhedsbrev”. Oplever du udfordringer med at tilmelde dig, skal du kontakte vores kundeservice HER.

 

 

 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Så kontakt Sweetdeal kundeservice her.