Spørgsmål og Svar

FAQ

Vi har samlet de emner som flest kunder spørger om her. Du kan finde svar på alt fra dit køb, betaling, partner og værdibevis. Hvis du stadig er i tvivl, sidder vores kundeservice klar til at hjælpe eller vejlede dig på mailen eller telefonen. Du finder kontaktoplysninger på siden her.

Vi har oprettet en liste med forlængede deals her

Værdibevis 

Tjek altid om du har modtaget dit værdibevis (eller værdibeviser) efter køb. Værdibeviset fremsendes pr. e-mail umiddelbart efter dit køb. Der kan gå op til 5 min.

Jeg har ikke modtaget mit værdibevis? 
I venstre side af din indbakke er der som regel en folder som kan hedde "Uønsket post eller mails", "Reklame" eller "Spam". Her kan mailen forvilde sig hen, hvis din mailudbyder har skrappe spamfiltre.
 
Alternativt kan du finde dine værdibeviser via Sweetdeals hjemmeside - HVIS du oprettede en profil i forbindelse med dit køb. I så fald, skal du; 
  1. Klik på "LOG IND" i øverste højre hjørne af skærmen (på PC). På mobilen finder du Log ind i menuen til venstre  
  2. Log ind ved at indtaste din e-mail og adgangskode 
  3. Når du er logget ind, kommer du ind på 'Mine værdibeviser'. Her har du overblikket over dine købte deals
  4. Klik på 'Se værdibevis'
  5. Dit værdibevis kan nu downloades som en PDF fil og printes - hvis det kræves af dealen 
 

Jeg har mistet mit værdibevis? 

Har du har mistet dit værdibevis, kan du finde dem under ‘Mine værdibeviser' når du er logget ind på din Sweetdeal konto. Det forudsætter at du har en konto hos os.
   
Har du ikke en konto og derfor ikke kan finde frem til dit værdibevis, bedes du kontakte Sweetdeal Kundeservice som kan værdibevises til dig igen.  
Send os en e-mail på[email protected] 
 

Hvordan foregår indløsning af værdibevis? 

Der er typisk 3 ting du skal være opmærksom på i forhold til dit værdibevis: 
  1. Har du printet dit værdibevis, skal du sikre at QR-koden og værdibeviskoden er synlige for partneren  
  2. Stiller partner krav til at værdibevises skal medbringes i en printet version, skal du medbringe alle sider, hvis siderne deler sig i to
  3. Har du downloadet Sweetdeals App, kan du i langt de fleste tilfælde fremvise værdibeviset på din mobiltelefon, når du indløser din deal hos partner. Dine værdibeviser ligger under ‘Dine deals’. 
Bemærk: I nogle tilfælde ønsker partner, at du medbringer dit værdibevis i printet form. I så fald vil det fremgå af værdibeviset under “Vigtig viden”. 
 

Hvor længe varer det tilbud jeg har købt?

Værdibevisets gyldighed fremgår på værdibeviset under punktet 'Vigtig viden'. Hvis udløbsdatoen ikke fremgår af dit værdibevis, kan det skyldes en teknisk fejl og du bedes du kontakte Sweetdeal kundeservice, for at blive oplyst om udløbsdatoen på din respektive deal.  

Har du købt et værdibevis som vedrører en serviceydelse eller et arrangement, der kun udbydes i en begrænset periode eller på en bestemt dato, vil værdibevisets gyldighed automatisk være begrænset hertil. 
Bemærk! Sweetdeal kan IKKE forlænge værdibevisets gyldighedsperiode, eller refundere dig beløbet, efter endt gyldighed.

Betaling 

Betalingen trækkes straks fra dit betalingskort, når du har gennemført din bestilling. Læs mere om betaling og sikkerhed i Sweetdeals handelsbetingelser ved atklikke her. 
Bemærk;Når du indgår en handel hos Sweetdeal indvilliger du i at vi trækker betalingen med det samme. Det fremgår af vores handelsbetingelser som du giver dit samtykke til ved at sætte et flueben i feltet før købet gennemføres. Købet kan ikke gennemføres, uden din aktive accept af vores handelsbetingelser i købsprocessen.
Du kan betale med kreditkort, MobilePay eller med Viabill på Sweetdeal.dk. Det gælder både når du køber via hjemmesiden eller gennem Sweetdeals App.    

Hvordan betaler jeg med kreditkort?

  1. Vælg den vare eller tjenesteydelse som du ønsker at købe og læg den i din indkøbskurv. Her vil der blive pålagt et administrationsgebyr* på 7 kr.  
  2. Klik herefter på den grønne knap ’Videre til kassen'. 
  3. Indtast dine oplysninger og accepter handelsbetingelserne. Klik herefter på ’Videre til kassen’’.Vælg enten betaling med VISA/ DANKORT, Mastercard, MobilePay eller rentefri afbetaling med Viabill.  
  4. Tillykke! Dit køb er gennemført. Husk ALTID at tjekke om du modtager dit værdibevis.  
Bemærk: Modtager du ikke dit værdibevis, kig gerne i din reklamemappe i indbakken.  
*Administrationsgebyret bliver ikke refunderet ved fortrydelse af købet.  

Hvordan betaler jeg med MobilePay?

  1. Vælg den vare eller ydelse som du ønsker at købe og læg den i din indkøbskurv. Klik herefter på den grønne knap ’Videre til kassen'.  
  2. Indtast dine oplysninger og accepter handelsbetingelserne. Klik ’Videre til kassen’’.  
  3. Vælg “Godkend og betal’.  
  4. Indtast dit telefonnummer og tryk ‘fortsæt’.  
  5. Du vil herefter modtage en anmodning fra Sweetdeal i din MobilePay App. Tjek at beløb og modtager er korrekt og swipe til højre. 

Jeg kan ikke gennemføre min betaling?

Der kan være flere årsager til, at du oplever problemer med din betaling. Gennemgå derfor følgende punkter:
  • Sørg for at alle felter er udfyldt. Hvis nogle felter er markeret med rød, skal disse udfyldes korrekt.
  • Hvis hjemmesiden IKKE reagerer efter du har trykket ’’videre til kassen’’ bedes du trykke CTRL + F5 (for opdatering af siden). Det plejer at hjælpe på problemet.
Har du gennemgået ovenstående punkter, men stadig oplever problemer i forbindelse med købet, er du velkommen til at kontakte Sweetdeal kundeservice på e-mail: [email protected]

Fortryde dit køb

Ved køb hos Sweetdeal har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning, medmindre andet står anført på dealen før køb.
Tilbagebetalingen sker ved en overførsel til det betalingskort, der blev anvendt ved købet. Beløbets tilgængelighed afhænger af korttype:
  • Dankort: beløbet vil være tilgængeligt på din bankkonto i løbet af 1-3 bankdage.
  • MasterCard: beløbet vil fremgå ved næstkommende månedsoversigt, såfremt udbetalingen er foretaget efter den 20. i måneden.
Beløbet vil være angivet med “Sweet Media Group” som afsender. Kan du ikke se beløbet på din opgørelse, skal du tage kontakt til din bank.

Kan jeg fortryde køb af rejser og billetter?

Vær opmærksom på at der generelt er særlige forhold og betingelser forbundet med at fortrydelse af pakkerejser og billetter til arrangementer (eks. koncerter, teaterforestillinger m.fl.), som du skal være opmærksom på. Disse køb er typisk bindende og lovmæssigt ikke underlagt de almindelige regler der gælder for din fortrydelsesret. Læs mere om din fortrydelsesret i Sweetdeals handelsbetingelser ved at klikke her.

Bemærk: Er din deal udløbet, kan vi ikke hjælpe dig. Din deal er købt til en rabatteret pris og derfor også betinget af, at den benyttes i en kampagneperiode. Perioden der gør sig gældende fremgår altid på produktsiden inden køb og på værdibeviset du modtager efter køb.

Kan jeg give min deal videre til en anden, når jeg ikke kan nå at indfri den?

Det står dig frit for at give dealen som gave eller sælge den, såfremt du af særlige omstændigheder indser at du ikke når at benytte dit tilbud indenfor den givne periode. Drejer det sig derimod om en en rejse, anbefaler vi at du kontakter Sweetdeals Kundeservice forud for, da der kan være særlige vilkår forbundet med flybilletter. Kontakt os for vejledning. 


Din Sweetdeal konto

Det er en god idé at oprette en profil hos Sweetdeal i forbindelse med dit køb. Her har du ordrehistorik og alle dine aktuelle værdibeviser. Du kan ændre dine stamoplysninger og se evt, creditpoint (tilgodehavender), du måtte have. Du logger ind på din Sweetdeal konto i øverst til højre på hjemmesiden ved at klikke på “Log in”. Er du ny bruger på Sweetdeal.dk kan du oprette dig ved at følge denne vejledning:

I din Sweetdeal konto finder du følgende;

Min Konto: Her finder du de vigtigste informationer såsom "Mine login oplysninger", "Ret adresseoplysninger" samt "Seneste ordre".

Mine værdibeviser & deals: Her ser du din dealhistorik, nyeste, aktuelle og indløste. Tryk ”Se værdibevis” for at åbne, læse og eventuelt printe dit værdibevis. 

Ret adresseoplysninger: Her ændre du fakturerings- eller leveringsadresse.

Mine login oplysninger: Ændring af mail & adgangskode.

Mine Gavekort & Creditpoint: Hvis du har et gavekort eller modtager credits (tilgodehavender), vil du kunne finde dine koder, rest beløb o.s.v. her.


Jeg har glemt min adgangskode. Hvad gør jeg?

Har du glemt din adgangskode, skal du trykke på linket 'Glemt dit password?’. Her skal du indtaste din e-mailadresse, og vil umiddelbart efter modtage en e-mail fra Sweetdeal med et link, der leder dig til en ny side, hvor du bliver bedt om at indtaste en ny adgangskode.

Nyhedsbrev

Jeg har tilmeldt mig, men modtager ikke nyhedsbrevet?
Du kan tilmelde dig Sweetdeals nyhedsbreve både med og uden en Sweetdeal profil. 
Tilmeldingsfelterne er både i toppen eller bunden af vores side.
Under oprettelsen af en Sweetdeal profil kan du automatisk tilmelde dig nyhedsbrevet ved at sætte flueben i feltet ’’Tilmeld’’ https://www.sweetdeal.dk/customer/account/create/
Har du ikke en profil på Sweetdeal.dk kan du indtaste dit navn, postnummer og e-mailadresse nederst på Sweetdeal.dk. Efterfølgende vil du begynde at modtage vores nyhedsbreve dagligt.


Hvordan afmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbreve fra Sweetdeal, kan du afmelde dig på følgende måde:
Vælg et nyhedsbrev og klik på linket ”Klik her for at afmelde nyhedsbrevet”, nederst i brevet.
 
Du kan enten vælge at afmelde alle breve eller kun de nyhedsbreve fra Sweet Media Group, som ikke er relevante for dig. 
Skulle du mod forventning stadig modtage uønskede nyhedsbreve, kan du kontakte kundeservice på e-mail: [email protected]


Rabatkoder og Credits

Hvordan bruger jeg min rabatkode?
Du finder et felt til både Rabatkode og Gavekort i "Din kurv" når du er i købsprocessen.
Når du indtaster 'Indløs rabatkode' vil det respektive beløb som rabatkoden lyder på blive fratrukket. Det fremgår ligeledes i prisoversigten til højre i din kurv, når rabatten er fratrukket.
Efter udløb af rabatkode kan vi ikke gøre noget, det er dit ansvar at indløse rabatkoden ved køb.
OBS: Rabatkoden kan ikke tilbageføres efter købets gennemførsel.

Betingelser ved indløsning af rabatkode
Du skal være opmærksom på, at der i nogle tilfælde, kan være krav om et minimumsbeløb som du skal købe for, før din rabatkode er gyldig. Dette vil fremgå af vilkårene ved modtagelse af rabatkoden.

Hvad er Credits?

Sweetdeal benytter begrebet "Credits" eller "Creditpoints" ved tilgodehavender.
1 Creditpoint = 1 kr. 

Credits/ creditpoints skal benyttes til køb på Sweetdeal.dk, Lively.dk eller D'luxe.dk. 
Credits/ creditpoints kan ikke ombyttes til kontanter eller overføres til din privatkonto. 

Lokale Deals

Sweetdeal benytter begrebet "Lokale deals" som typisk dækker over tilbud, services eller ydelser som er lokalt forankret. Det kan eksempelvis være café- og restaurantbesøg, massage eller wellness behandlinger, bilpleje, flyttehjælp, vinduespudsning og andre former for service og ydelser i dit lokal område.

Jeg kan ikke komme i kontakt med partner? 

Kan du ikke få kontakt til den aktuelle partner med de oplysninger der står oplyst på dealen eller værdibeviset, opfordrer vi dig til at kontakte Sweetdeals kundeservice. Der kan være flere årsager til at partneren ikke kan træffes, så vi kan altid hjælpe med at undersøge sagen og forhåbentligt formidle kontakt til partner.

Send os en e-mail på: [email protected]


Hvad gør jeg hvis jeg ikke er tilfreds med min deal?

Hvis du ikke er tilfreds med din deal, er det vigtigt, at du klager direkte på stedet og til den pågældende partner. Partneren skal have en chance for at rette op på fejlen. Sweetdeal har formidlet et tilbd på vegne af partner og det er derfor partners ansvar at håndtere din reklamation. Skulle du og partner mod forventning ikke blive enige om en rimelig løsning eller kompensation, er du velkommen til at rette kontakt til Sweetdeal. Vi er som tredjepart ikke lovmæssigt forpligtet til at mægle eller løse konflikter der opstår mellem køber og partner. I de tilfælde vi går ind i sagen, er det udelukkende en ekstraordinær serviceydelse, for at vores kunder og partnere har den bedst mulige oplevelse ved henholdsvis køb og handel på sweetdeal.dk.
 
Har du købt et produkter, bliver det typisk leveret af en samarbejdspartner. Sweetdeal fører ingen lagervarer og står ikke selv for logistik og forsendelse af varer til kunderne. Partners kontaktinformationer står oplyst i dealen samt på værdibeviset.

Hvornår modtager jeg mine vare?

Den forventede leveringstid fremgår ALTID på produktsiden før køb og på værdibeviset du får tilsendt efter købet.
Der kan f.eks.stå følgende oplyst; ’’Produktet sendes senest onsdag i uge 10’’. Hvis du ikke har modtaget din ordre rettidigt så skal du kontakte den respektive partner, som er ansvarlig for afsendelsen af dit produkt. Det er partner som har alle informationer (Track&Trace) forbundet med din forsendelse og ikke Sweetdeal. Sweetdeal er kun formidler at tilbuddet og har derfor ikke leveringsoplysninger; såsom track & trace, afsendelses metode, præcis tid & dato, fragt firma etc.

Hvor henvender jeg mig ved eeklamation vedr. et produkt?

Opdager du fejl og mangler på en vare, skal du rette henvendelse til samarbejdspartneren enten pr. e-mail eller telefon. Her bedes du gøre partner opmærksom på problemet hurtigst muligt.

Jeg har ikke modtaget mit produkt?

Du bedes selv kontakte partneren og rykke for din levering. Du finder partnerens kontaktinformation på enten produktsiden eller på dit værdibevis. Husk at oplyse navn, adresse og hvilket produkt du har bestilt. Nogle af vores partnere foretager udelukkende kundeservice via e-mail, og kan derfor ikke kontaktes telefonisk. Det kan f.eks. skyldes at de befinder sig i et andet land, kun taler engelsk og har forskudt tid afhængigt af deres beliggenhed i verden. 

Ophold & Rejser

Sweetdeals  rejser formidles på vegne af både danske såvel som udenlandske rejsepartner. Alle partnere er anerkendte, veletablerede og grundigt vurderet af Sweetdeals konsulenter. 

Skal jeg selv booke min rejse eller mit ophold?

Ja - i langt de fleste tilfælde, skal du selv viderebooke din rejse/dit ophold, så vores samarbejdspartner kan sikre sig, at de har alle de nødvendige oplysninger. Sweetdeal formidler udvalgte tilbud på vegne af partner og det er retten til den gode pris på rejsen eller opholdet som du køber gennem og af Sweetdeal. Det videre bookingforløb fremgår af dit værdibevis. Hvis du ikke booker indenfor for fristen, kan samarbejdspartner ikke garantere, at rejsen eller opholdet kan gennemføres.

Jeg har ikke modtaget en bekræftelse på min rejse / mit ophold?

  • Når du har booket din rejse eller dit ophold hos partner, modtager du en bekræftelse direkte fra vores partner.
  • I dit værdibevis er det oplyst, hvornår du kan forvente at modtage din bekræftelse. Det fremgår ligeledes, hvornår du kan forvente at modtage eventuelle flytider m.m. fra vores samarbejdspartner.
  • Hvis du mod forventning ikke modtager dine oplysninger indenfor de oplyste frister, skal du kontakte rejsearrangøren/ samarbejdspartneren. I langt de fleste tilfælde bliver dine rejsedokumenter sendt én uge inden afrejse.
Du kan se rejsearrangørens/ samarbejdspartneren kontaktinformationer på selve Sweetdealen under 'Vigtig viden'. Hvis dealen ikke længere er aktiv, kan du finde informationen inde på dit værdibevis. Hvis du ikke har dit værdibevis, kan du downloade det igen ved at logge ind på din profil under 'Mine værdibeviser'. Her kan du hente værdibeviset som PDF-fil. På værdibeviset vil informationerne fremgår under 'Oplysninger om dit køb'.

Bemærk! Har du spørgsmål til opholdet eller rejsen, som du ikke kan finde svar på i dit værdibevis, skal du kontakte den respektive rejsepartner direkte på den oplyste e-mailadresse eller tlf.nr. 

Hvad gør vi hvis vi bliver syge før afrejse?

I tilfælde af sygdom, som forhindrer dig i at rejse, henviser vi til vores samarbejdspartneres gældende afbestillingsregler og jeres egen rejseforsikring. 

Jeg har fortrudt mit køb af rejsen. Hvad gør jeg?
I de fleste tilfælde hvor der er tale om en pakkerejse og hvor dealen inkluderer fly & hotel, er der ikke nogen fortrydelseret. Det er de gældende vilkår på tværs af rejsebranchen i overenstemmelse med den gældende lovgivning ved køb af rejser. Der vil stå oplyst på dealen & værdibeviset hvad der er gældende omkring fortrydelse ved netop dit køb. 

Jeg har købt et ophold i Danmark og har fortrudt. Hvad gør jeg?

For langt de fleste danske ophold er der 14 dages returret. Men dette kan variere og de gældende regler og vilkår vil altid fremgå på dealens produktside før købet samt værdibeviset som du får tilsendt efter køb.
Hvis du ikke fandt svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på [email protected]
Drejer dit spørgsmål sig om en rejse, bedes du benytte følgende mail: [email protected]